leka-2019.reismee.nl

6e visdag

De blog van vandaag is verzorgddoor Rien.

Na een korte nachtrust, de meeste gingen pas na 00.00 uur naar bed en de wekker liep al weer af om 6.36 uur want we ontbijten al om 7.15 uur...

en om 9 uur voeren we weer op het water ..de weersvooruitzichten waren niet denderend...de wind te hard en buien ...kortom ...na wat probeersels aan de zuidkant ...toch overgestoken naar de fjord...wauw wat een golven...Wiegert en ik voeren met de Stigfjord.. een hoge boot met veel wind een moeilijk bestuurbare boot...met dicht geknepen bilnaad de overzijde bereikt.

In de fjord en bij de rode paal richting de fjord hebben we onze vissen gevangen.

ikzelf dacht na een aanbeet en de ervaring vd eerste visdag...dat ik weer een heilbot aan de haak had want hij liep aardig door de slip heen...echter onze nuchtere Wiegert...maakte mij ruw wakker door te zeggen dat het een pollak was. Balen...maar mijn gevoel zegt dat er nog een heilbot geland gaat worden. Ook leuk aan deze visreis is dat de heren smullen van al het eten...want om Dirk te vervangen dan moet je toch van goede huize komen...al het vlees had ik al thuis gegaard, gevacumeerd en ingevroren..en ik weet niet of dat bij onze ega’s ook zo is...maar er blijft hier bijna geen vlees over...aardappels wel maar vlees, op de kip na, niet.

De terugweg was duidelijk too risky...wat een golven ....we moesten eerst schuin tegen deze golven in varen om in de luwte van Leka te komen...een aardig gebonk op de golven maar met een nog vastere dichtgeknepen bilnaad hebben we het toch gered...in de luwte vh eiland hadden we wind achter wat heel relaxt voer...en dan nu nog aanmeren...bij onze ligplek een smalstuk waar de tegenwind vrij spel had...eindelijk na 10 minuten konden we hem aanleggen ..

Die boot is met wind slecht handelbaar.

Dit is mijn 2e jaar en ik voel me na vandaag geen groentje meer ...

Reacties

Reacties

Tom Hazekamp

Dan ga ik liever de groten plas over in Friesland.
Groet Tom.

Cees

Brrrr, erg stoer dat vissen in Noorwegen. Maar ik mis nog de prachtige plaatjes van de vissen van 2018....
Hoop nog op een aantal mooie exemplaren voor jullie!

Bert van der Hoff

Het begint op werken te lijken , benieuwd wie de eerste heilbot vangt . De barometer staat op ongekende hoogte over de 1040 millibaar ,wel mooi weer maar behoorlijk fris .

Teuny

Jammer van al die kou en regen: stoer hoor om gewoon door te vissen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!