leka-2019.reismee.nl

8e visdag

Vandaag de laatste visdag, het quotum: de hoeveelheid vis die we maximaal in de 4 koelboxen kunnen vervoeren, is bereikt. Het regent weer stevig en niemand heeft zin in zich nogmaals nat te laten regenen. Daarbij is het natuurlijk niet handig met een maximaal koffergewicht van 23 kg er een nat vispak in te stoppen. Daarom hebben we besloten om onze spullen van beide boten te halen en de brandstof af te tanken. Eveneens moeten we de fietsen nog terugbrengen naar Bjørn-Harald en Greta van Lekamoya Spiseri (https://www.visitleka.no/poi/lekamoya-spiseri/). We worden daar uitgenodigd om ‘s middags wafels met rømme en syltetøy te komen eten, en daar zeggen de 5 mannen geen nee tegen.

De visformulieren om de vis uit te mogen voeren worden ingevuld. ‘s Avonds komt Karl-Oddvar nog langs. Het avondeten vanavond bestaat uit een giga-pan macaroni bereidt door Rien.... hij overschatte vandaag toch echt onze eetlust!! Het restant hebben we aan de buurman gegeven die zei dat hij er ruim 2 dagen van kon eten! Verder is het inpakken geblazen en alvast de vis van 5 personen te verdelen over 4 koelboxen en alvast in de auto te zetten.

Bert van der Hoff

Weer genoten van jullie visavontuur . Ik ben stiekem een beetje jaloers op al die lekkere vis.
Gelukkig is iedereen weer heel thuis .
Groeten , Bert

Henk van Hoeij

Hallo Wim,

Ziet er weer goed uit met die maten die alsmaar naar het Noorden trekken om even hun eigen dingen te doen.
Geen afwashuis, maar een borrel. Geen winkelen, maar eigen vangst op het rooster, geen bier, maar sterkere drankjes.

Gewoon mee doorgaan Wim, doen mijn broers en zwagers ook steeds. Er op Uit!!!

Groeten van Henk en Klaske en als we weer eens in Woerden zijn, komen we even langs.