leka-2019.reismee.nl

4e visdag

Vanwege de windverwachting wederom om 06 uur ontbijt..... we zaten al om 7:30 uur op de platvisstek, ze zaten er wel en we hebben er een paar mooie gevangen (waar we in NL jaloers op zijn). Het was toen nog vrij windstil en droog. Later meer naar het zuiden verkast waarbij de regen steeds heftigere vormen aan begon te nemen bij toenemende wind. Heel langzaam kon je voelen waar je vispak niet helemaal meer waterdicht is... kortom geen feest bij een graad of 6. Jullie snappen we dat we dat niet tot het eind van de visdag konden volhouden. Willem had aan boord zelfs een complete darkroom gebouwd waar hij samen met George in kroop.... wat daar gebeurde weet niemand... de schipper bleef aan het stuur hè. Om alle spullen droog te krijgen wordt nog een hele tour. Het avondeten werd vandaag vers bereid; hutspot, gelukkig was er een staafmixer in het huis want een stamper was niet aanwezig. Na het eten kwam ook de man met de hamer langs.......

Bert Dijkers

Dag allemaal,
Wat zijn jullie van plan? Ik zie op de 1e foto genomen op de 1e visdag een grote zwarte kuip. Dit suggereert dat jullie enorme hoeveelheden vis gaan vangen. Ik ben wel benieuwd of dit jullie gaat lukken. Veel succes.
Bert

mieke

....je leest nog ‘s wat vis-berichten op een ‘rustige zaterdag’ :
weer zit echt niet mee! Jammer!!
de stemming is goed, zo te zien bij het klaarmaken
v/d hutspot....
en vooral ‘daarna’: geweldig!!
zat er slaappoeder in....?
hoop voor jullie: beter weer!!!

Pieter

Jammer van het weer, maar jullie zijn overdag BIKKELS. I now. Mooie platten.
Wat doet Willem onder dat zeil? En George? Ik wist niet dat jullie BI zijn, dus thuis wat uit te leggen.
Jullie hebben nog even om er over na te denken.
Willem achter het stuur? Hij heeft niet eens een rijbewijs!!
Nog heel veel plezier!!

Dirk

Er moeten 2 staafmixer zijn. Immers ik heb er vorig jaar ook 1 meegebracht. Maar ja, een staafmixer om stamppot te maken vraagt een kei van een kok.
Ben wel benieuwd naar het aantal schillen?
In elk geval goed gevist mannen, maar wat een uren. Het is toch ook vakantie. Dit doe je toch alleen om de wind te o zeilen dacht ik!

Henny Bakkenist

Vooral die laatste foto zo van na het vissen en eten even wegzakken, heerlijk.

marinka

Mijn vorige berichtje is waarschijnlijk niet overgekomen, dan maar even overnieuw. Jullie maken geen menselijke vakantiedagen met die vistijden!! en dan is het niet gek dat jullie na het eten een "tukkie"doen. Zie Willem in de bekende positie. Gelukkig zit het weer een beetje mee op de regen na. Hier kwam de vraag waar jullie nu op vissen. 'vis is vis' zegt Jeroen (hij kent alleen de vissticks) dus we zijn wel benieuwd. Fijne dagen nog.

Bert van der Hoff

Doet me denken aan de 4Tuoze Matroze :